Gyógyszermérgezés kutyában, macskában

Sajnos nem egyszer megesik, hogy a gazdi jó szándékból humán gyógyszert ad kedvencének. És ezután súlyos állapotban kerül hozzánk a cica vagy a kutya. Tudni kell, hogy a legtöbb humán gyógyszer súlyosan mérgező kedvencünkre, ami pedig nem annak nem tudja az adagolását a gazdi. 

Megtörtént esetek

Volt, hogy kis cicát úgy hoztak be hozzánk, hogy előző nap elesett volt, kedvetlen úgyhogy adtak neki egy fél Algopirint. Mondanom sem kell, hogy a fél Algopirintől nagyon beteg lett a 2kg testsúlyú kis cica. Még az is jobb lett volna, ha semmit nem adnak neki. De leginkább hívták volna fel az orvost vagy hozták volna be szegényt. Végül hál istennek meggyógyult, de ez másként is alakulhatott volna.  

Egy másik esett aminek tanúja voltam, hogy a gyógyszerész gazda Midetont adott a kutyájának. Midetont! Mert ránézett és diagnosztizálta otthon, hogy fáj valamije. A kutya majdnem belehalt. Súlyos gyomor gyulladással került hozzánk csak, mert volt otthon Mideton és jó ötletnek tűnt. 

Gyógyszer mérgezés

A gyógyszer mérgezésnek sok féle tünete, hatása lehet, attól függően milyen gyógyszerből, mekkora mennyiséget kapott és mekkora testsúlyú az állat. A nem megfelelő gyógyszerek okozhatnak gyomorvérzést, gyomorfekélyt, vese és máj károsodást, szívproblémákat. 

Tünetek

Ennek megfelelően változékony tünetekről beszélhetünk. Hányás, hasmenés, hasi fájdalom, szédülés, nyálzás, stb. 

Soha ne adjunk kedvencünknek semmilyen gyógyszert az orvos tudta nélkül, mert az ilyesminek sosincs jó vége.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s